vrijdag, augustus 26, 2005

 

Ontmoeting met Calvijn

Dinsdag 23 augustus 4e etappe St. Quentin Compiegne 90 km gem 18

Vandaag is voor het eerst dat ik een tocht maak van meer dan 3 dagen. De vorige keer had ik behoorlijk last van mijn zitvlak en in feite is dat ( vlak) wat me het meeste zorgen baart. Maar tot dusverre gaat het goed mede dankzij de wondermiddeltjes van Ali en de benen voelen steeds beter.Hopelijk gaat het net zo als bij een vakantie in de bergen: de eerste week overal pijn en zeer en als je eenmaal door bent gaat het verder prima.
Omdat de route vandaag korter iwas was er gelegenheid de weblog bij te werken en een stempel te halen in de Basiliek.
Om 11 uur richting Comp met weer ongeveer zoals Len voorspeld had alleen duurde de morgenregen heel lang en de middagzon heel kort.
Tussen 2 haakjes. Franse computer hebben een heel ander keyboard dus als je soms rare dingen tegen komt dan weet je de oorzaak.
De route voert vandaag langs Noyon, geboorteplaats van Calvijn aan wie wij volgens sommigen onze volksaard te danken hebben.
Het geboortehuis is een museum en kennelijk zie ik er onder alle omstandigheden zo calvinistisch uit dat een Fransman per se een fote van mij wilde maken met het huis als achtergrond. In het huis heb ik maar geen stempel gehal, daar heb ik er al genoeg van.
In Compiegne maak ik gebruik van heel bijzondere reguge, alleen gestemd voor pelgrims op vertoon van hun credential. Code te halen bij de VVV. Ik was er alleen, lekker rustig.
Morgen splitst de route Chartres of Parijs.

Comments: Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?