zondag, augustus 28, 2005

 

Rust Roest

Vrijdag 26 augustus Rustdag in Chartres.
Even het volgende : het goede nieuws is: hier zou ik foto,s kunnen uploaden, het slechte nieuws is dat ze geen USB aansluiting hebben.
De tweede nacht in de tent bekwam even slecht, zo niet slechter als de eerste; Weliswaar geen regen, maar wel dermate koud dat ik op het laatst met sokken, lange broek en een fleece aan in mijn slaapzak lag en nog niet kon slapen. Die slaapzak zou geschikt moeten zijn voor gebruik tot 5 graden maar wie dat getest heeft zou ok graag eens ontmoeten.
' s Morgens mijn dingetjes gedaan zoals wassen ( machinaal) en fiets een beetje schoongemaakt
's Middags naar Chartres eerst naar het Internetcafé en vervolgens naar de kathedraal. Als je die voor het eerst ziet maakt hij een overweldigende indruk zowel van binnen als van buiten. Binnen is een speciaal hoekje voor Jacobsgangers en toen ik daar kwam voor mijn stempel werd direct gevraagd of ik mijn overnachting al had geregeld etc. Dat had ik al maar het vooruitzicht weer een nacht te moeten kramperen op mijn isoleermatje zag ik niet zitten en, odat zoals we weten goede besluiten snel worden genomen, besloot ik het kamperen eraan te geven, Ik ben misschien toch te oud voor ontberingen, Intussen was er via de kathedraal een plaats geregeld in de JH , Dus ging ik terug om de hele handel in te pakken en mijn buren waren desgevraagd zo vriendelijk om de hele handel mee te nemen naar Nijmegen. Daar haal ik het wel een keer op;
Op macroniveau is zo' beslissing natuurlijk iets onbenulligs, maar op mijn huidige microniveau is het behoorlijk ingrijpend: niet meer kamperen.In ieder geval voelde ik me 5 kilo opgelucht.
Dat was mijn rustdag.

Comments: Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?