maandag, september 19, 2005

 

Eind goed al goed

Allereerst bedankt voor jullie gelukwensen. Ik zit nu een dag in Santiago en ze hebben hier gelukkig computers die barsten van de USB aansluitingen. Bovendien heb ik tijd zat, de limiet is volgens c(arlo) 600 MB, ze hebben hier een toetsenbord waarvan de toetsen niet plakken en waarvan de letters leesbaar zijn, dus wat let ons.
Nog even het voorafgaande. De ontmoetingen worden steeds boeiender. In Melide kwam ik halverwege de maaltijd in gesprek met een Amerikaans echtpaar en we begonnen een gesprek dat pas eindigde om een uur of twaalf. Hij was een gepensioneerd professor, zijn vrouw had bij een bank gewerkt en ze waren fanatiek anti-Bush. De onderwerpen varieeerden van Irak tot de vraag of de mens van nature goed of kwaad is en van racisme in Kentucky tot de toekomst van de globe. Het beeld van de oppervlakkige Amerikaan die alleen maar denkt in headlines is darmee voorgoed bijgesteld. Dat is wellicht wederzijds want het beeld in de USA over het Nederlands nee tegen de Europese constitutie is dat dat was vanwege euthanasie en wegens drugs. Zo had ik het niet begrepen en ik heb ze uitgelegd dat het met onze CDA-prime minister te maken had ( met excuses aan mijn CDA-loggers)

En dan Santiago

Een beetje journalist stelt in zo´n geval de vraag : en wat ging er door je heen toen je het bord Santiago passeerde.
Nou eigenlijk niets.Het was in eerste instantie een van de vele plaatsnaamborden die ik de afgelopen 30 dagen gepasseerd ben.
´s Avonds in mijn bedje voelde ik toch wel een grote tevredenheid dat het allemaal gelukt was. maar bovenal heb ik het een voorrecht gevonden dat ik in staat was het te doen.
Deze weblog is nog niet afgelopen maar nu alvast wil ik jullie geweldig bedanken voor de manier waarop jullie mij op allerlei manieren gevolgd zijn. Zeker als je op je eentje bent is het zeer aangenaam om op deze directe manier contact te houden en ieder die nog eens wil napraten of verlegen is om goede adviezen omdat hijof zij plannen heeft in die richting, is van harte welkom.

Comments: Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?