donderdag, september 08, 2005

 

In Spanje

16e etappe Jaca Bedrun 62,2 km gem 14,5
In jaca even een klein dipje.Het vooruitzicht de komende weken in refugio,s te moeten overnachten met als kenmerk een minimum aan privacy en het weer moeten wennen aan een andere gang van zaken waar ik juist aan de Fransen gewend was gaf even een dipje , maar dat was snel over.Jullie zullen wel zeggen: geen echte pelgrim en daar hebben jullir groot gelijk in.De habiciones, te vergelijken met de CdH maken veel goed.Ik kan hier in Bedrun bij Emilio tenminste weer mijn apparatuur opladen.
Ik heb me voorgenomen de camino verder rustig af te leggen anders zit ik eind volgende week in Santiago en veel te bekijken en vast te leggen. Vanmorgen begon dat in de kathedraal van Jaca, die met het Chrismon ( vraag Ali) en het hoogtepunt was het klooster van San Juan de la Pena. Klooster is gesticht in 920 en in de loop der jaren is er steeds meer bijgebouwd. Het dak, koepel van het gebouw wordt gevormd door een overhangende rots zoals we ( Ali en ik) al eens in een Byzantijns klooster in Griekenland gezien hebben.
Veel foto,s gemaakt en veel gefilms, helaas nog geen computer met USB aansluiting in Spanje gevonden.
Fietsen gaat voorlopig lekker op zo,n 800 meter hoogte in een mooie entourage van bergen( ik heb zulke mooie foto,s, maar ja, je weet Spanje USB)
In elk geval probeer ik echt te onthaasten, heb vandaag zelfs weer koffie gezet langs de kant van de weg.

Comments:
Hallo Gijs, Mijn opa komt uit Bedrun, maar ik zou niet weten waar het ligt. Kan je me er wat over vertellen? Ben erg benieuwd naar mijn roots! Oma uit Fanlo!
Hartelijk dank vast
Simone Iglesias
 
Kan iemand mij meer vertellen over Bedrun? Geen bericht gekregen, ook niet van Gijs!
 
Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?