donderdag, september 15, 2005

 



Woensdag 14 september 2005 23e etappe Mansilla Hospita de Orbigo 87 km gem 17,7

Weer een perfecte fietsdag vandaag de ons langs Leon bracht. Ik zal niet meer uitverig ingaan op alle details van alle kathedralen die ik tegenkom. Iedereen die interesse heeft moet maar zelf gaan kijken. In Leon ben ik n de kathedraal geweest en in de Isodoro basiliek.
En voor de rest was het gewoon lekker fietsen vandaag, nog een beetje internetten etc.
Een rustplaats werd gevonden in Hospital de Orbigo, bekend vanwege een eeuwenoude brug met een heel speciale vorm, destijds speciaal gebouwd om de pelgrims droog over de Orbigo te brengen. Het hostal lag precies aan het begin van de brug zodat ik vanuit mijn raam de pelgrims het dorp in zag komen. Mooi gezicht.
De andere Nederlanders heb ik na Mansilla niet meer gezien. John zat er een beetje doorheen en wilde met de anderen meerijden. Heel onverstandig. Ik ben vandaag zolang in Leon geweest dat ze een halva dag voorliggen.

Comments: Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?